دانلود کتاب صوتی ناطور دشت


دانلود کتاب صوتی ناطور دشت

عنوان کتاب: ناطور دشت

نویسنده: جی دی سالینجر

مترجم: آراز بارسقیان

گوینده: عرفان ابراهیمی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 5

حجم کل فایل ها: 53 مگابایت

مدت زمان پخش: 7 ساعت و 52 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی ناطور دشت اثر جی. دی. سلینجر، یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های تاریخ ادبیات جهان و از جمله کتاب‌هایی است که در فهرست 100 کتابی که باید پیش از مرگ خواند، آمده است. این رمان روایت‌گر بیگانگی جوانی به نام «هولدن کالفیلد» با دنیای پیرامونش است. ناطورِ دشت به‌ معنی نگاه‌بانِ باغ و دشت است. شخصیت اصلی داستان پسر نوجوان هفده‌ساله‌‌‌ی طغیان‌گری است که در جدالی درونی به‌ سر می‌برد، احساس تنهایی غریبی می‌کند و در مرزِ عبور از نوجوانی به جوانی با ملال و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. هولدن از آن دست نوجوان‌هایی‌ست که از قید و بندهای رایج اجتماعی می‌گریزد و با سرکشی‌، به هر بهانه، نارضایتی‌ خود را از مناسبات و هنجارهای اجتماعی ابراز می‌کند. تنها معصومیتِ کودکان است که قلبش را گرم می‌کند و دوستشان دارد. از آن روی است که با فیبی، خواهر کوچکش، رابطه‌ عمیقی دارد و گویا نجات‌بخش او از سرنوشت‌های تاریک است.

این کتاب تنها روایت سه روز از زندگی هولدن نوجوان شانزده ساله‌ای را بیان می‌کند که در یک مرکز درمانی بستری است. این نوجوان که «هولدن کالفیلد» نام دارد تصمیم می‌گیرد ماجرای خود را قبل از آمدن به این مرکز درمانی، برای کسی تعریف کند، که همین موضوع بن‌مایه شکل‌گیری این رمان می‌شود. هولدن پسری پر احساس باهوش و بامعلومات و مهربان است پسری که عاشق بچه‌ها و سادگی آن‌هاست و از وارد شدن هر چیز نادرست و زشتی به زندگی آن‌ها ناراحت می‌شود. پسری که استعداد زیادی دارد بیهودگی انسان‌های اطراف و پوچ بودن روح آن‌ها را درک می‌کند اما خود نیز در بی‌هدفی دیگری درگیر است. ناطور دشت، گرچه گاهی تلخ است اما به سادگی خصوصیات آدم‌هایی را بیان می‌کند که ظاهرا خوب و منطقی هستند اما در واقع به بیماری خودبینی و غرور کاذبِ کامل بودن مبتلا هستند بدون آنکه خبر داشته باشند و حکایت جوان‌های جستجوگری است که به دنبال مفهوم واقعی زندگی و زنده بودن می‌روند. گاهی موفق. گاهی ناموفق. در هر صورت، همرنگ جماعت نمی‌شوند حتی اگر به قیمت خوبی برایشان تمام نشود.

ناطور دشت منعکس‌ کننده‌ی از خودبیگانگی در دنیای بی‌رحم است و جامعه مدرن غرب را به باد انتقاد می‌گیرد. هولدن نماد هر جوانی است که برای پرورش یافتن و زندگی کردن مطابق قوانین جامعه احساس فشار می‌کند و اینکه مجبور است ارتباطات انسانی با ارزشش را کنار بگذارد و خواسته‌های شخصی خود را با عرف جامعه تطبیق دهد. در این کتاب مفاهیم پیچیده‌ای همچون هویت، تعلق، از دست دادن، ارتباط و بیگانگی مطرح می‌شوند. ناطور دشت همواره در میان لیست چالش‌انگیزترین کتاب‌ها قرار گرفته است و برای سال‌ها در کتابخانه‌ها و مدرسه‌های آمریکا سانسور شده و ممنوع بوده است. همچنین شخصیت هولدن کالفید پس از هاکلبری فین مطرح‌ترین نوجوانِ گریزان در ادبیات آمریکا به شمار می‌رود.

کتاب ناطور دشت در طول تاریخ ماجراهای زیادی را از سر گذرانده که یکی از معروف‌ترین این ماجراها، پیدا شدن ردپای آن در دو ترور معروف تاریخ آمریکا یعنی ترور ریگان و جان لنون است. در جیب کت هر دو تروریست این حوادث، «ناطور دشت» را پیدا کردند!

«هولدن کالفیلد» شخصیت اصلی این رمان در نظرسنجی «مجله‌ی کتاب» عنوان دومین شخصیت ادبی جهان را به دست آورده و علت این انتخاب را زمانی متوجه می‌شویم که حتی وقتی کتاب تمام می‌شود هم حس می‌کنیم او تا ابد همراه‌مان است و قسمتی از فکر و احساس‌مان را به خودش اختصاص می‌دهد.

بسیاری از وقایعی که در دوران جوانی سلینجر رخ داده، در ناطور دشت به چشم می‌خورد؛ خطر رفتن به سربازی تهدیدش می‌کند، او با یک دانشجوی بزرگسال دانشگاه کلمبیا آشناست. این دست جزئیات حسب حال گونه در رمان به شرایط بعد از جنگ جهانی دوم منتقل می‌شود. ناطور دشت در دوره‌ای به چاپ رسید که اقتصاد رو به شکوفایی آمریکا، مردم را ثروتمند کرده بود و قوانین تثبیت شده اجتماعی، به عنوان برنامه‌ای برای تطبیق نسل جوان با این شرایط ارائه می‌شد. جی. دی. سلینجر با لحنی پرجسارت و بی‌پرده لحظات ورود یک نوجوان به جامعه‌ی بی‌رحم و اجبار رهایی از آن پاکی معصومانه‌ی کودکی را به گونه‌ای بیان می‌کند که به مذاق بسیاری در زمان چاپ اثر خوش نیامد و حتی به عقیده‌ی برخی منتقدان به علت کاربرد ادبیات غیر رسمی و خودمانی، اثر ادبی جدی و مهمی نیز نبوده، اما فروش بالا و استقبال کم‌سابقه از آن نشان داد سبک نویسنده به شکل والایی احساسات و عواطف مخاطبان را برانگیخته و حتی منتقدان بر آن شدند که بگویند کتاب ناطور دشت، اثری است ارزشمند برای خواندن، فکر کردن و فهمیدن. جروم دیوید سالینجر نویسنده‌ایست که هر یک‌ از آثارش‌ حادثه‌ای‌ در ادبیات‌ خوانده‌ می‌شود، از مطرح‌ترین‌ و تاثیرگذارترین‌ نویسندگان‌ معاصر آمریکاست‌. شهرت‌گریز است‌. کم‌ سخن‌ می‌گوید. بسیار می‌نویسد و به‌ ندرت‌ منتشر می‌کند...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 2519

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما