دانلود کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور


دانلود کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور

عنوان کتاب: خدمتکار و پروفسور

نویسنده: یوکو اوگاوا

مترجم: کیهان بهمنی

گوینده: سارا مهدی پور

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 5

حجم کل فایل ها: 51 مگابایت

مدت زمان پخش: 7ساعت و 24 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور نوشته یوکو اوگاوا، رمانی عاشقانه و معروف است که رویدادهای آن در کشور ژاپن رخ می‌دهد و سرشار از نشانه‌های پر تعدادی از اعداد، معادلات و ریاضیات است. این کتاب روایتگر داستان زندگی یک پروفسور است که به شرایط عجیب و حادثه عجیب‌تری دچار شده است. او که یک نابغه ریاضی و استاد دانشگاه است، 17 سال پیش بعد از یک تصادف، حافظه کوتاه مدت خود را از دست می‌دهد و شرایط روحی و روانی عجیبی پیدا می‌کند. استاد با اینکه تمامی خاطرات و اطلاعات قبل از این تصادف را کاملاً به یاد می‌آورد اما بعد از آن حافظه‌اش تنها 80 دقیقه گذشته را به ذهن می‌سپارد. یک خدمتکار که برای کمک به او آمده سعی می‌کند با استاد مدارا و همراهی کند. در طی این معاشرت پروفسور او را با دنیای جالب ریاضیات آشنا می‌کند. استاد که به وسیله حل معماهای ریاضی برای چاپ در نشریات، روزگار خود را سپری می‌کند، به قدری عاشق زیبایی و دنیای وسیع ریاضیات است که حتی خدمتکار خود را نیز مجاب به درگیر شدن با اعداد و ریاضیات می‌کند.

راوی کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور (The housekeeper and the professor) زنی باهوش و زیرک با تحصیلات ابتدایی و خانه‌دار است که یک پسر نوجوان 10 ساله نیز دارد. حضور پسر خدمتکار در کنار مادرش، رابطه‌ای عاطفی، عجیب و پر از راز و رمز را رقم می‌زند. هر روز صبح، استاد و خدمتکار گویی که به تازگی همدیگر را ملاقات می‌کنند، به هم معرفی می‌شوند و این اتفاق باعث پدید آمدن رابطه‌ای زیبا بین این دو می‌شود.

شاید در ابتدا یک استاد ریاضی آدم خشک و کسل کننده‌ای به نظر برسد. مردی 64 ساله که عاشق اعداد و متخصص نظریه اعداد و ریاضیات محض است اما یوکو اوگاوا (Yoko Ogawa) با هوشمندی زیاد او را به آدمی جذاب با ویژگی‌های منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

این کتاب صوتی بسیار عاطفی و روان و جذاب نوشته شده است و زندگی کردن در لحظه و اکنون را به شما یادآور می‌شود. یوکو اوگاوا از طریق برداشت‌های روان‌شناختی خود، تصاویری زنده و فوق‌العاده انسانی را همراه با پیچیدگی‌های زندگی سه فرد کاملاً متفاوت نشان می‌دهد.

در این کتاب رمانس و واقع‌گرایی با یکدیگر درآمیخته است. شرایط اقتصادی خدمتکار، تاریخ بیس‌بال ژاپن و توصیف محل زندگی پروفسور و حتی شرح بازی بیس‌بال به واقعیت شباهت بسیاری دارد و با توصیف شرایط ویژه استاد که موضوع اصلی داستان است، رمانس شکل می‌گیرد. یکی از هیجان‌انگیزترین و تأثیرگذارترین لحظات داستان، آن بخشی است که پروفسور به همراه خدمتکار و پسرش به تماشای مسابقه بیس‌بال می‌نشیند. با شرح حاشیه‌های مسابقه و واکنش‌هایی که استاد به مسابقه و محیط شلوغ اطرافش دارد یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های داستان رخ می‌دهد.

یوکو اوگاوا نویسنده و ریاضیدان ژاپنی در سال 1962 متولد شد. تاکنون بیش از 30 رمان از او منتشر شده است. رمان خدمتکار و پروفسور که نام اصلی‌اش معادله محبوب پروفسور است در سال 2004 به چاپ رسید و به سرعت به پرفروش‌ترین کتاب سال ژاپن تبدیل شد. او جایزه ادبی یومیوری و جایزه شیرلی را برای همین رمان دریافت کرد. فیلم معادله محبوب پروفسور به کارگردانی تاکاشی کویزومی با اقتباس از رمان خدمتکار و پروفسور در سال 2006 ساخته و همچنین یک فیلم داستانی و یک برنامه رادیویی براساس این رمان تهیه شد. اوگاوا در سال 2006 کتاب مقدمه‌ای بر ریاضیدانان زیبا را به همراه ماساهیکو فوجیوارا که یک ریاضیدان است به رشته تحریر درآورد که به زیبایی بی‌حد و حصر اعداد می‌پردازد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به انتقام و رژه پیروزی در بندر آرتور اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی خدمتکار و پروفسور:

هر وقت یک عدد اول می‌دیدم یاد پروفسور می‌افتادم. از قرار معلوم هر جا را که نگاه می‌کردم، پر بود از عددهای اول. برچسب‌های قیمت توی سوپرمارکت‌ها، پلاک خانه‌ها، برنامه اتوبوس‌ها، تاریخ مصرف روی بسته گوشت، نمره امتحانی رادیکال، همه چیز.

در ظاهر امر این اعداد وفادارانه نقش رسمی‌شان را ایفا می‌کردند. اما به صورت پنهانی اینها اعداد اول بودند و من می‌دانستم چه چیزی به آن‌ها معنای خاصی می‌دهد. البته همیشه هم این طور نبود که بلافاصله بتوانم اول بودن عددی را تعیین کنم. به لطف پروفسور فقط اعداد اول کمتر از صد را به صورت حسی تشخیص می‌دادم. اما وقتی به عدد بزرگی می‌رسیدم که به آن شک داشتم باید تقسیم می‌کردم تا مطمئن شوم...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ واقعی 19,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 923

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما