دانلود کتاب صوتی نظر به درد دیگران


دانلود کتاب صوتی نظر به درد دیگران

عنوان کتاب: نظر به درد دیگران

نویسنده: سوزان سانتاگ

مترجم: احسان کیانی خواه

گوینده: نگار اسماعیلی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 9

حجم کل فایل ها: 127 مگابایت

مدت زمان پخش: 4 ساعت و 19 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

سوزان سانتاگ در کتاب صوتی نظر به درد دیگران، مقالاتی درباره ماهیت جنگ، بازنمایی خشونت در رسانه‌ها، بیماری، فرهنگ و رسانه، حقوق بشر، عکاسی جنگ و ارتباط هنر با آن را نوشته و با نگاهی عمیق و فلسفی بسیاری از مفاهیم رایج در اذهان عمومی را به چالش کشیده است. این اثر موفق شد نامزد دریافت جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در سال 2003 بشود. سوزان سانتاگ نویسنده و فعال حقوق بشر 25 سال پس از ساخت فیلم کلاسیک خود درباره هنر عکاسی، کتابی درباره بازنمایی‌‌‌های تصویری جنگ و خشونت در فرهنگ امروز جامعه بشری نوشته است. او به عنوان یکی از تاثیرگذارین منتقدان نسل خود یاد می‌شود. کتاب صوتی نظر به درد دیگران (Regarding the pain of others) آخرین کتاب این نویسنده به شمار می‌رود که به موضوع عکاسی جنگ پرداخته و در همان ابتدا پرسشی مهم را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند؛ اینکه چگونه می‌توان از بروز جنگ جلوگیری کرد.

مقالات کتاب نظر به درد دیگران نگاهی تاریخی به بازنمایی وحشی‌گری در رسانه‌ها می‌اندازد؛ از عکس‌ها و فیلم‌های جنگ داخلی آمریکا، اعدام رنگین پوستان در جنوب آمریکا و جنگ داخلی اسپانیا گرفته تا اردوگاه مرگ نازی‌ها، کشتار و جنگ بوسنی. درواقع شما با پرسش‌هایی فلسفی و عمیق روبه‌رو خواهید شد که ذهن‌تان را به شدت درگیر خواهد کرد. سوالاتی نظیر: تماشای رنج‌های دیگران از طریق تلویزیون و مطبوعات چه تاثیری بر روی ما می‌گذارد؟ آیا بینندگان تلویزیون با به نمایش در آمدن حجم عظیمی از قساوت و خشونت، بی‌رحم می‌شوند یا احساسات‌شان شدت بیشتر پیدا می‌کند؟ آیا دیدن هر روزه این تصاویر، درک مردم را از واقعیت اصلی از بین می‌برد؟ دلسوزی و همدردی با دردهای مردم سراسر دنیا چه معنایی دارد؟ کتاب نظر به درد دیگران قرار است طرز فکر شما درباره کاربردها و معانی تصاویر در جهان معاصر را تغییر بدهد و درباره مفهوم جنگ و بازتاب آن به اشکال مختلف توضیحاتی دقیق و فلسفی ارائه دهد. اگر اهل خواندن مقالات و جستارهای هنری و فلسفی باشید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی نظر به درد دیگران:

- نامزد دریافت جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در سال 2003  - جایزه سوزان ک. لانگر برای تحقیقات برجسته در حوزه بوم شناسی فرم (2004)

نکوداشت‌های کتاب صوتی نظر به درد دیگران:

- کتابی به شدت چالش برانگیز که بسیار قابل تامل است. (روزنامه The Christian Science Monitor)

- این کتاب خارق‌العاده به صورت مدبرانه و عمیق به موضوعاتی نظیر سیاست و اخلاق پرداخته است. (The Atlanta Journal-Constitution)

- کتاب نظر به درد دیگران درباره داشتن احساس تعهد نسبت به واقعیت‌های جهان، شیوه نمایش آن‌ها و حتی نحوه تغییر این واقعیت‌هاست. (مجله نیویورک تایمز)

- کتابی عمیق و دردناک. سخنان پایانی سانتاگ تاکید می‌کند، در جهان واقعیت‌هایی وجود دارد که هیچ تصویری نمی‌تواند آن را نشان بدهد. (نقد و بررسی کتاب لس آنجلس تایمز)

- در طول سی سال سوزان سانتاگ نسلی را با خود همراه کرد تا به چیزهایی فکر کنند که بیشتر از همه چیز از آن می‌ترسند؛ جنگ، بیماری و مرگ. کتاب‌های او روشن و عمیق است و بیش از همه بر روی این نکته تاکید می‌کند که اگر چیزی که ما را تهدید می‌کند، نادیده بگیریم، این کار عملی غیرمسئولانه و خطرناک است. (مجله اپرا)

در بخشی از کتاب صوتی نظر به درد دیگران می‌شنویم:

محور آرزوها و احساسات اخلاقی مدرن بر این باور است که جنگ یک ناهنجاری‌ست؛ حتی اگر نشود جلویش را گرفت. این باور صلح را قاعده تلقی می‌کند حتی اگر نشود به آن رسید. مسلما نگاه‌ها در طول تاریخ به جنگ این‌گونه نبوده است؛ جنگ قاعده تلقی می‌شده و صلح استثنا.

یکی از فرازهای مکرر در روایت‌های ایلیاد، توصیف از چگونگی مجروح یا کشته شدن افراد است. جنگ چیزی تلقی می‌شده که مردان از عهد قدیم به آن مشغول بوده‌اند و از درد و رنج‌هایی که بر آدمی وارد می‌آورده، باکی نداشتند. ضمن اینکه بازنمایی جنگ در کلام یا تصویر مستلزم بی‌طرفی هوشمندانه و بی‌تزلزلی دانسته می‌شد. لئوناردو داوینچی در دستورالعمل‌هایی که برای به تصویر کشیدن نبرد می‌دهد، بر این نکته اصرار دارد که هنرمند باید از جسارت و تخیل کافی برخوردار باشد تا آن را با تمام صحنه‌های سهمناکش نشان بدهد.

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ واقعی 20,000 تومان    16% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 16,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 489

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما