دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت


دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

عنوان کتاب: چنین گفت زرتشت

نویسنده: فریدریش ویلهلم نیچه

مترجم: داریوش آشوری

گوینده:  دکتر افشین یداللهی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 10

حجم کل فایل ها: 104 مگابایت

مدت زمان پخش: 16 ساعت و 5 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس» نوشته فریدریش ویلهِلم نیچه‏ فیلسوف برجسته آلمانی است که توسط مرحوم دکتر افشین یداللهی روایت شده است.
نیچه، این نابغه مجنون، بی‌شک یکی از برجسته‌ترین متفکران در تاریخ اندیشه بشری است. او وقتی فقط بیست‌و‌چهار سال داشت، کرسی تدریس «بررسی کلاسیک زبان‌های هندواروپایی» در دانشگاه بازل سوئیس را به دست آورد، اما بیماری‌های مزمن‌اش اجازه نداد در دانشگاه باقی بماند و باقی عمر پر درد و رنج را به پی‌ریزی و تحکیم اندیشه‌هایش گذراند.
برخی منتقدان اندیشه‌ و سبک «گزین‌گویه‌ای» نیچه را – که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اخلاق، معرفت‌شناسی، زیبایی‌شناسی، الهیات و ... را در برمی‌گیرد - لرزه بر پیکره تفکر غرب تعبیر می‌کنند.
کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» یکی از پر مناقشه‌ترین آثار فلسفی در جهان است و نیچه اندیشه‌هایش را از زبان زرتشت، پیامبری در ایران‌زمین، بیان می‌کند. نیچه در کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» مفاهیمی چون «ابرانسان» و «بازگشت جاودانه همان» را پیش چشم مخاطب می‌آورد. زرتشت پس از ده سال انزوا به شهر می‌آید تا همگان را از دانش خویش سیراب کند، هرچند کسی او را جدی نمی‌گیرد. از این رو، زرتشت به‌ناگزیر گروهی را انتخاب کرد تا سخنان او را به مردم انتقال دهند.
نخستین خطابه، دگردیسی سه‌گانه، اطاعت و نفی و تصدیق را شامل می‌شود و پس از آن سراغ نقدهای دیگرش می‌رود: میانمایگی، متافیزیک، انقیاد فرهنگی، ریاضت‌طلبی و مرگ‌باوری، دولت‌ستایی و ابتذال اندیشه.
اما زرتشت راه به جایی نمی‌برد و دوباره و ناگزیر به انزوای کوهستان باز می‌گردد. حال پس از سال‌ها زرتشت با سه ترانه زندگی‌بخش – ترانه شبانه، بالاد و ترانه سوگواری- به میان دوستدارانش باز می‌گردد و پس از چندی دوباره آنها را ترک می‌کند.

در بازگشت سومین و آخرین بار، زرتشت همنوا با قدرت‌های طبیعی بشری سرود خوشبختی ساز می‌کند و چشم به جاودانگی دارد، هرچند وسوسه و اضطراب فریاد جانش را رها نمی‌کند و با هفت مخلوق – که به زرتشت پناه برده‌اند - مواجه می‌شود: غیبب‌گویی که از زندگی بیزار است؛ دو شاه که قدرت دروغین پریشان‌شان کرده؛ یک روح وسواس‌گونه که از نادانی خویش به ستوه آمده؛ جادوگری اسیر اوهام؛ پاپ سرگردان؛ کریه‌المنظرترین مرد در جهان که خالقش را کشته؛ و فقیری در طلب سعادت زمینی.
در بخشی از مقدمه مترجم بر کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» می‌شنویم:
«كتاب‌هایی هستند كه اگر كسی با آن‌ها چنان‌كه بايد سر كند، يعنی جان‌مايه‌ی انديشه‌ی آن‌ها را زندگانی كند، نقشی ناستردنی بر روان آدمی می‌گذارند، زيرا سر و كار آن‌ها با جان آدمی‌ست. اين‌گونه كتاب‌ها نه معلومات‌اند كه عقل آدمی را خوراک دهند، نه ادبيات كه حس و عاطفه را برانگيزانند، بلكه جان آدمی را بيدار می‌كنند و با او در سخن می‌آيند. جان آدمی برتر از عقل و احساس اوست و آن گره‌گاهی‌ست كه در آن عقل و احساس با هم می‌آميزند و به مرتبه‌ای والاتر بركشيده می‌شوند. و در آن مرتبه است كه جانِ بيدار پديدار می‌شود كه با جهان از درِ سخن درمی‌آيد و مشكل او نه چيزهای گذرای جهان و روزمرگی زندگی، بلكه مسئله‌ی جاودانگی و بی‌كرانگی‌ست؛ راز هستی‌ست.»
نیچه یکی از بخت‌آورترین متفکران در زبان فارسی است، چرا که آثارش نه‌ فقط بارها از سوی مترجمان و ناشران مختلف ترجمه و منتشر شده، بلکه کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» طی دهه‌های گذشته یکی از پرفروش‌ترین آثار فلسفی در ایران بوده است...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 997

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما