دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام


دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

عنوان کتاب: یک عاشقانه آرام

نویسنده: نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 14

حجم کل فایل ها: 45 مگابایت

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی یک عاشقانه‌ی آرام، یکی از شاهکارهای نادر ابراهیمی نویسنده‌ی ایرانی است. نادر ابراهیمی با نوشتن کتاب یک عاشقانه‌ی آرام نشان داد که می‌تواند هم یک شاعر باشد و هم درعین‌حال یک داستان‌نویس، به همین دلیل کتاب یک عاشقانه‌ی آرام او سبک تلفیقی از رمان و شعر دارد.

کتاب یک عاشقانه‌ی آرام نادر ابراهیمی درباره داستان زندگی یک زوج است که مردِ داستان با نوشتن نامه‌های عاشقانه به همسرش سعی می‌کند تا زندگی‌شان دچار روزمرگی نشود.
همان‌جا که می‌گوید: مگذار عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود!
شخصیت اصلی داستان یعنی گیله‌مرد، یک معلم ادبیات است که فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهد و در یکی از سفرهای خود با دختری آذری به نام عسل آشنا شده و با او ازدواج می‌کند.
در این کتاب گفت‌وگویی عاشقانه را دنبال می‌کنید که نادر ابراهیمی با تمام هنر خود سعی کرده آن‌چنان ماهرانه کلمات را جادو کند تا شما حتی یک‌ لحظه هم از شنیدن ادامه‌ی این کتاب صوتی غافل نشوید.
در صفحات اول یک عاشقانه آرام شما با نثری شبیه به شعر رو به‌ رو خواهید شد و با خواندن آن برای ادامه‌ی کتاب به وجد می‌آیید. نویسنده احساسات و عواطف خود را در قالب نامه به همسر خود منتقل می‌کند و از او می‌خواهد که عشق بین آن دو هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشود.
شما در این کتاب با گیله‌مرد عاشقی که در تبعید و مشکلات مالی غوطه‌ور‌است همراه شده و خود را در قالب شخصیت اصلی داستان حس خواهید کرد. همچنین در این کتاب چند داستان کوچک هم گنجانده‌شده است. گیله‌مرد و همسرش هر سه‌شنبه به دیدار کودک‌های بیمار می‌روند و این‌گونه به قول خود، در کمرکش هفته (سه‌شنبه) از بطالت رها می‌شوند.

سبک نوشتاری نادر ابراهیمی در کتاب یک عاشقانه آرام همان‌طور که از نامش پیداست، عاشقانه است و در پس این کتاب عاشقانه سعی دارد مضامینی جهان‌شمول را به‌تمامی مخاطبان خود بفهماند. درواقع یک جهان‌بینی منعطف و قابل‌ باوری در قالب شخصیت‌های این کتاب قرار داده‌شده که با توجه به اتفاقاتی که پشت سر می‌گذارند می‌توانیم خودمان را به‌خوبی به‌جای آن‌ها احساس کنیم. از شخصیت‌های بدون حاشیه‌ی این کتاب درس بگیریم و شروع به نواختن موسیقی زندگی خود کنیم.
به‌کارگیری موسیقی از کریستف رضایی در این کتاب صوتی به شنونده کمک می‌کند تا بتواند هر چه بیشتر با داستان همراه شود و احساس نزدیکی بیشتری باشخصیت‌های داستان داشته باشد.
ما هم ممکن است دچار روزمرگی شویم، ما هم عاشق می‌شویم و مشکلات مالی پیدا می‌کنیم اما اینکه چگونه در ورای این مشکلات یکدیگر را نرنجانیم و فراموش نکنیم، مهم است.
هیچ‌یک از شخصیت‌های داستان کلیشه‌ای نیستند و هیچ‌کدام حکم شخص گذرا را ندارند بلکه هرکدام تاثیر خود را بر روال داستان می‌گذارند. پدر عسل با سوال‌هایی که در ابتدای داستان از گیله‌مرد می‌کند به مخاطب جهت فکری در مورد عقاید گیله‌مرد می‌دهد.
پرس‌وجوهایی که عسل به هنگام سختی‌ها از گیله‌مرد دارد نشان‌دهنده‌ی ذهن پویای نویسنده برای رساندن اصل مطلب به خواننده است.
اما نکته‌ی قابل توضیح و تامل شعرهایی است که نادر ابراهیمی باظرافت در این کتاب گنجانده است، کاری که شکسپیر هم نتوانست در قالب نمایشنامه‌هایش انجام دهد. شکسپیر به نمایشنامه‌های لطیف و قابل‌انعطافش معروف است اما نتوانست تلفیقی از شعر و رمان را در یک نوشته‌ی خود پدید آورد.

جلال آل احمد در مورد نادر ابراهیمی این‌چنین گفت:
نادر ابراهیمی شاعر خوبی است، اما نادر با نوشتن کتاب یک عاشقانه آرام نشان داد که هم شاعر و هم نویسنده‌ی قابلی است.
هر قسمت از کتاب و هر شخصیت در کتاب یک عاشقانه آرام سعی دارد حرفی را با بیانی ساده به ذهن مخاطب برساند که این کار تنها با یک‌ قلم ساده اما درعین‌حال معنادار ممکن می‌شود. در کتاب صوتی یک عاشقانه‌ آرام، شما جادوی کلمات را به‌خوبی حس می‌کنید و درمی‌یابید که کلمات در جای مناسب خود توسط نویسنده قرارگرفته‌اند تا این‌چنین رمان منسجم و درعین‌حال پویایی از او به‌جا بماند. قلم نادر ابراهیمی همیشه نرم بوده است اما در کنار این نرمی و انعطاف یک درون‌مایه‌ی خرد جمعی در آن گنجانده‌شده و دلیل تاثیرگذاری آن نیز همین امر است.

یک عاشقانه‌ی آرام نادر ابراهیمی در سال 1357 توسط انتشارات روزبهان منتشر شد. دلیل شهرت این کتاب رمان شعر بودن آن است و نادر ابراهیمی ازجمله افراد معدودی است که توانسته‌اند این سبک کتاب را به قلم نگارش دربیاورند. این کتاب در طول 40 سال اخیر هنوز هم جزء کتاب‌های پرمخاطب نادر ابراهیمی است و در سایت goodreads طرفداران زیادی دارد...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 804

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما