دانلود کتاب صوتی سال بلوا


دانلود کتاب صوتی سال بلوا

عنوان کتاب: سال بلوا

نویسنده: عباس معروفی

گوینده: مریم نورایی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 18

حجم کل فایل ها: 117 مگابایت

مدت زمان پخش: 9 ساعت و 33 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی سال بلوا اثر عباس معروفی روایتی از هفت شب است که شما را سال‌ها عقب برده و تداعی‌گر کل تاریخ ایران و زندگی غم‌انگیز نوشافرین است. نوشافرینی که خود نمادی از مظلومیت تمامی زنان و دختران رنج کشیده است.

کتاب سال بلوا (Sal-e- Balva) به سبک سیال ذهن نگاشته شده است. خانواده‌ای که با امید و آرزو نقل مکان می‌کنند اما بلوایی از جانب مردم، نقشه‌هایشان را نقش بر آب می‌کند. داستانی که به صورت اول شخص اتفاق می‌افتد و نویسنده از پرداخت به حاشیه پرهیز می‌کند و مخاطب را مستقیم وارد داستان می‌کند. ما با زنی روبه‌رو هستیم که در زمان حال به سر می‌برد و بعد از روبه‌رو شدن با واقعیت، دوباره به خاطرات خود باز می‌گردد. اوست که بخش‌هایی از کتاب را روایت می‌کند و بخش‌های دیگر کتاب توسط دانای کل روایت می‌شود.

این کتاب حاوی خاطراتی است که در ذهن نوشافرین مرور می‌شود. نوشا دختر سرهنگ نیلوفری است. سرهنگی که برای پیمودن پله‌های ترقی به سنگسر (مکانی که داستان کتاب در آن اتفاق می‌افتد) آمده است، تصمیم دارد آینده‌ای باشکوه برای دخترش رقم بزند و در آرزوی‌ صعود از پله‌های‌ ترقی‌ مدام‌ سقوط‌ می‌کند. اما نوشا عاشق کوزه‌گری غریب می‌شود و تمام وجودش را تقدیم او می‌کند، با این حال تقدیر، تصمیم دیگری برای نوشا گرفته است... در دل کتاب سال بلوا افسانه زرگر و دختر پادشاه هم وجود دارد که گاه مخاطب را به کلی از کتاب دور می‌کند و دنیایی متفاوت برای او ترسیم می‌کند. افسانه‌ای که با داستان کتاب در هم آمیخته شده و این هنر نویسنده را نشان می‌دهد.

در کتاب سال بلوا شخصیت‌های اصلی دیگری هم وجود دارند. شخصیت‌هایی که هر کدام براساس دلایل خود فعالیت‌های خاصی انجام می‌دهد.

قبل از هر چیزی این رمان در مورد مظلومیت زن ایرانی است. زنی که از زورگویی‌های مردانه، از سختی‌های زمانه و از نگاه‌های هیز مردان در امان نیست و مدام باید مراقب خود باشد که مبادا کاری کند که مردی را تحریک کند. قربانی شدن زن عامل تاثیرگذاری برای پرمخاطب شدن اثر است.

کتاب سال بلوا به موضوعات مختلفی اشاره می‌کند. به عشق ممنوعه می‌پردازد و قدرت طلبی را به خوبی نشان می‌دهد. زن ستیزی را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که تا چه حد زن‌ها محدود هستند. عباس معروفی همه این موارد را به شیوه‌ای زیبا نوشته است. به گونه‌ای هر کدام از این موضوعات تکه‌ای از داستان را شکل می‌دهد و مخاطب باید این تکه‌ها را همانند پازل کنار هم بچیند و در آخر به مفهوم اصلی داستان برسد. همین داستان را به شدت جذاب کرده است و از خستگی خواننده می‌کاهد.

عباس معروفی نویسنده پرآوازه ایرانی در تهران چشم به جهان گشوده است. وی شاعر، رمان‌نویس‌، نمایش‌نامه‌نویس، ناشر و روزنامه نگار مقیم کشور آلمان است. آغاز فعالیت ادبی عباس معروفی زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو بود. وی در دهه‌ی 60، کتاب معروف خود سمفونی مردگان را به چاپ رسانید و در عرصه ادبیان ایران به شهرت رسید. از رمان‌های معروفی می‌توان به سمفونی مردگان، پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت و سال بلوا اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی سال بلوا:

- عمرباخته‌ها، عاشق عمر دیگران می‌شوند.
- مردها همیشه تا آخر عمر بچه‌اند، این یادت باشد.
- کارم از تکیه گذشته. دلم میخواهد توی بغلت بمیرم.
- تقدیر، اسب رم کرده‌ای است که نمی‌شود بهش دهنه زد.
- کاش تولد من هم می‌ماند برای بعد، به کجای دنیا بر می‌خورد؟
- زن‌ها را باید روی صفر نگه داشت، یکی بدهی، دومی را هم می‌‌خواهند.
- وقتی آدم دورخیز کند که بلند بپرد، اما نتواند و در همان پشت و پسله بماند، دیگر چی واسه آدم می‌ماند؟
- من چه‌قدر او را می‌شناختم؟ شاید هزار سال. و چرا برای داشتن او باید به زمین و زمان التماس می‌کردم؟
- پدر می‌گفت: همه جا تاریک است، می‌فهمی؟ گریه می‌کردم و جوری که بغضم بروز نکند می‌گفتم آره. گفت: هرگز نمی‌فهمی.
- وقتی خدا می‌خواست تو را بسازد، چه حال خوشی داشت، چه حوصله‌ای! این موها، این چشم‌ها…. خودت می‌فهمی؟ من همه این‌ها را دوست دارم.
- سال‌ها بعد فهمیدم که مردها همه‌‌شان بچه‌‌اند، اما بعضی‌ها ادای آدم بزرگ‌ها را درمی‌‌آورند و نمی‌‌شود بهشان اعتماد کرد، به خودشان هم دروغ می‌‌گویند.

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ واقعی 16,000 تومان    8% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,720 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 557

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما