دانلود کتاب صوتی در برابر استبداد


دانلود کتاب صوتی در برابر استبداد

عنوان کتاب: در برابر استبداد

نویسنده: تیموتی اسنایدر

مترجم: پژمان تهرانیان

گوینده: مهدی حسین زاده

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 22

حجم کل فایل ها: 168 مگابایت

مدت زمان پخش: 3 ساعت و 5 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

تیموتی اسنایدر در کتاب صوتی در برابر استبداد: بیست درس قرن بیستم، که در زمرۀ پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در سال 2017 قرار دارد، به دموکراسی و فرهنگ سیاسی ایالت متحدۀ آمریکا می‌پردازد و دانش جامع و گستردۀ خود دربارۀ تاریخ جهان و به‌خصوص تاریخ استبداد را در قالب داستان‌های تاریخی ارائه می‌دهد.

دربارۀ کتاب صوتی در برابر استبداد:

شروع داستان نوشتن کتاب در برابر استبداد: بیست درس قرن بیستم (On tyranny: twenty lessons from the twentieth century) که نامزد جایزۀ منتخب گودریدز نیز شده، از یک پست در فیس‌بوک بود. پستی که تاریخدان برجسته تیموتی اسنایدر (Timothy Snyder) متخصص در حوزۀ تاریخ حکومت‌های جبّار نازی و شوروی، این بار نه به حاکم اروپایی یا شرقی که به انتخاب رئیس‌جمهور جدید آمریکا واکنش نشان داد. انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، این محقق و تاریخدان متخصص نازیسم و کمونیسم را وادار کرد تا در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، جایی که در برگزیده شدن ترامپ نقش داشت، او را نقد کند و به مردم در مورد سرنوشتی که تصور می‌کردند هیچ‌گاه سراغشان نخواهد آمد هشدار دهد. پست فیس‌بوکی او که بعدها گسترده و به کتاب پیش رو تبدیل گردید، بالغ بر 18 هزار بار به وسیلۀ مردم به اشتراک گذاشته شد و خیلی زود در تمام دنیای اینترنت و رسانه‌های دنیا پخش شد. بنابراین اسنایدر تصمیم گرفت تا 20 درسی که در آن پست نگاشته بود را با توضیحات دقیق‌تر و بیشتر و همین طور مثال‌هایی تاریخی از حکومت نازی و شوروی سابق در یک کتاب کوچک جمع‌آوری کند.

در این کتاب می‌آموزید که فرمان‌برداری از حاکمان زورگو در بسیاری از مواقع اجباری و گریزناپذیر نبوده و بسیاری از مردم قبل از آنکه کسی آن‌ها را وادار به اطاعت کند، تسلیم می‌شوند و زانو می‌زنند و اطاعتشان را تقدیم حاکم جبّار می‌کنند. همچنین با شنیدن این کتاب صوتی یاد می‌گیرید که نداشتن زندگی خصوصی و آزادی در فکر و عمل زمینه‌ای جهت سوءاستفادۀ استبداد است.

به اعتقاد نویسنده سقوط و تنزل فردی در یک جامعه باعث نابودی نظام سیاسی‌ای می‌شود که بر پایه فردگرایی قرار گرفته است. انکار حقیقت برابر است با زانو زدن در مقابل استبداد؛ چرا که با انکار حقیقت، دیگر چیزی برای نقد و انتقاد باقی نمی‌ماند. اسنایدر معتقد است برای اینکه مشکلات درون یک جامعه حل شوند، افراد باید ارتباط‌هایشان را با دوستان خارج از کشورشان حفظ کنند و یا دوستانی جدید بیابند؛ زیرا به تنهایی قادر نخواهند بود راه‌حلی درخور پیدا کنند.

از سوی دیگر اسنایدر توصیه می‌کند کامپیوترهای خود را همیشه از نرم‌افزارهای جاسوسی در امان نگه دارید و در عوضِ ارسال ایمیل از روش‌های دیگر در اینترنت برای ایجاد ارتباط و بیان عقایدتان استفاده کنید. بهتر است گفت‌وگوهایتان را برای دیدارهای حضوری نگه دارید، زیرا حاکمان مستبد از اطلاعات شما در دنیای مجازی بر علیه خودتان و به نفع خودشان بهره می‌گیرند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی در برابر استبداد:

- در مورد استبداد بخوانید. (The Forward)

- نیروبخش ... در برابر استبداد دعوت به عمل است ... خوانشی سریع همراه با نثر شفاف. (Vox)

- ما به سرعت در حال رسیدن به فاشیسم هستیم. این نویسنده آمریکایی هیچ توهمی درباره خودمان باقی نمی‌گذارد. (Svetlana Alexievich, Winner of the Nobel Prize in Literature)

- لطفاً این کتاب را بخوانید. بسیار زیرک، بسیار به موقع. (George Saunders)

- همان طور که تیموتی اسنایدر خیلی خوب و ترسناک در مورد استبداد توضیح می‌دهد، یک حزب اقلیت اکنون قدرت تقریباً کاملی دارد و بنابراین از بیدار کردن اراده واقعی مردم می‌ترسد. (Adam Gopnik, The New Yorker)

- پادزهر کامل چشم پاک در فلسفه‌گرایی آگاهانه ترامپ ... این کتاب خلاصه‌ای از مطالب مهمی است که ممکن است از تاریخ قرن گذشته آموخته باشیم و همه آنچه به نظر می‌رسد فراموش کرده‌ایم. (Tim Adams, The Guardian)

- مانیفست مورد نیاز ما ... اسنایدر روندهای خطرناکی را در سیاست‌های آمریکا ردیابی می‌کند که ممکن است برای اکثر شهروندانی که نمی‌توانند باور کنند کشور ما با سیستم کنترل و توازن خود می‌تواند در مقابل لیبرالیسم یا اقتدارگرایی تسلیم شود، کمتر قابل مشاهده است. (Darryl Holter, Los Angeles Review of Books)

شنیدن کتاب صوتی در برابر استبداد به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

افرادی که علاقه‌ای به شنیدن آثار سیاسی ندارند، شاید خیال کنند به این کتاب صوتی نیز تمایلی نخواهند داشت. اما در برابر استبداد اثری بسیار ساده و قابل فهم است که تلاش می‌کند با استفاده از مثال‌هایی آموزنده و دقیق، مطالبی را که آگاهی از آن‌ها برای هر فردی واجب است، شرح دهد و بدون تردید بهره‌مندی از این آموزه‌ها در زندگی شخصی‌تان نیز مفید واقع می‌شود.

با تیموتی اسنایدر بیشتر آشنا شویم:

تیموتی اسنایدر مورخ، نویسنده، منتقد ادبی و استاد دانشگاه در 18 اوت سال 1969 در آمریکا متولد شد. او در زمینۀ تاریخ اروپای مرکزی و شرقی و هولوکاست تخصص دارد و یکی از همکاران دائمی ریچارد لوین استاد تاریخ در دانشگاه ییل و در مؤسسۀ علوم انسانی در وین به شمار می‌رود. وی همچنین عضو شورای روابط خارجی و کمیته وجدان موزه یادبود هولوکاست آمریکا است.

در بخشی از کتاب صوتی در برابر استبداد می‌شنویم:

گوش‌تان به شنیدن واژه‌های افراطی‌گری و تروریسم حساس باشد. حواستان به مفاهیم مهلک اضطرار و استثناء باشد. عصبانی شوید اگر جایی شنیدید که اصطلاحات میهن‌پرستانه، خائنانه به کار گرفته می‌شوند. هوشمندترین نازی‌ها یعنی کارل اشمیت نظریه‌پرداز حقوق، با زبانی ساده جوهر حکم‌رانی فاشیستی را توضیح داده بود. او گفته بود که راه از میان برداشتن همۀ قواعد تمرکز بر استثناءهاست. رهبران نازی‌ها با جعل اعتقادی عمومی مبنی بر اینکه زمانۀ فعلی زمانه‌ای استثنائی است، از مخالفان خویش جلو می‌افتند و بعد از آن وضعیت استثنائی را به یک وضعیت اضطرار دائم تبدیل می‌کنند. اینجاست که شهروندان آزادی واقعی را در ازای امنیت ساختگی فرومی‌گذارند. شکی نیست که سیاستمداران امروز وقتی از تروریسم حرف می‌زنند، دارند از خطری واقعی خبر می‌دهند. ولی وقتی سعی می‌کنند ما را جوری تعلیم دهند که آزادی را به نام امنیت فروبگذاریم، باید حواسمان را جمع کنیم و تسلیم ایشان نشویم. برای داشتن یکی از این دو لزوماً نباید دیگری را فدا کرد. درست است که گاهی اوقات یکی را به بهای از دست دادن دیگری به دست می‌آوریم اما گاهی اوقات هم چنین نیست. کسانی که با اطمینان به شما می‌گویند فقط به بهای از دست دادن آزادی می‌توانید به امنیت دست یابید، معمولاً می‌خواهند هم آزادی و هم امنیت را از شما سلب کنند. هیچ بعید نیست که آزادی را فروگذاریم و امنیت بیشتر هم به دست نیاوریم. احساس تبعیت و تمکین در برابر مقام حاکم شاید آرامبخش باشد ولی این با امنیت واقعی فرق دارد. از طرف دیگر به دست آوردن کمی آزادی شاید ترسناک و اضطراب‌آور باشد ولی این ناخوشی و اضطراب موقت خطرناک نیست...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 460

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما