دانلود کتاب صوتی واقعیت


دانلود کتاب صوتی واقعیت

عنوان کتاب: واقعیت

نویسنده: هانس روسلینگ، اولا روسلینگ، آنا روسلینگ رونلاند

مترجم: بهار رحمتی

گوینده: مینا موسوی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 13

حجم کل فایل ها: 110 مگابایت

مدت زمان پخش: 11 ساعت و 1 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

کتاب صوتی واقعیت اثر هانس روسلینگ، اولا روسلینگ و آنا روسلینگ رونلاند یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون، در مورد واقعیت‌هایی است که به ما ثابت می‌کند درباره جهان اشتباه فکر می‌کنیم و اتفاقات جهان از آنچه به نظر می‌رسند، بهترند. کتاب صوتی واقعیت (Factfulness) راهنمایی ضروری برای تفکر روشن نسبت به جهان است که شیوه جهان‌بینی شما را تغییر خواهد داد و شما را برای بحران‌ها و فرصت‌های آینده آماده می‌کند.

کتاب حاضر برای مبارزه با ناآگاهی مخرب جهانی نوشته شده است. هانس روسلینگ تمام انرژی، کنجکاوی و یک عمر تجربه‌اش به عنوان یک پزشک، یک محقق و سخنران حوزه سلامت در این کتاب گردآورده است. این اثر در ارتباط با جهان و فهم ما از جهان است. نویسندگان این کتاب در ابتدا سوالاتی درباره جهان مطرح کرده و از شما می‌خواهند به آن‌ها پاسخ دهید و عملکرد خود را بسنجید. سوالاتی درباره فقر و ثروت، رشد جمعیت، تولد، مرگ، تحصیلات، سلامت، جنسیت، خشونت، انرژی و محیط زیست و... سپس وارد مباحث اصلی کتاب می‌شوند و ابزارهای تفکر راحت را با شما قسمت می‌کنند. این ابزارها به شما کمک خواهند کرد که تصویر بزرگ و درستی از جهان داشته باشید و همچنین حس و دیدتان از چگونگی کارکرد جهان بهبود خواهد یافت؛ بدون آن که نیاز داشته باشید تا تمام جزئیات را یاد بگیرید.

آن‌ها در این کتاب به شما می‌گویند که دست از تفکر بیش از حد دراماتیک خود درباره دنیا بردارید و جهان‌بینی استرس‌زا و مغلطه‌آمیز را کنار بگذارید. کمی خوشبینانه‌تر به جهان بنگرید و سعی کنید واقعیت‌ها را دریابید. نویسندگان در این کتاب جهان‌بینی بدبینانه و دراماتیک را محصول چند شیوه مختلف کارکرد مغز انسان می‌دانند و کمتر انگشت اتهام را به سمت رسانه‌ها، تبلیغات و اخبار جعلی می‌گیرند. آن‌ها از ده غریزه در این کتاب حرف می‌زنند؛ غریزه منفی‌گرا، غریزه کلی‌گرا، غریزه سرزنش و چندین غریزه دیگر عاملان اصلی تفکر دراماتیک هستند که در این کتاب با آن‌ها آشنا می‌شوید و سازوکارشان را درمی‌یابید تا در نهایت بتوانید در تفسیر خود از جهان و وقایع آن محتاطانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر عمل کنید و صرفا نگران همه‌چیز نباشید. مشخصا، جهان با وجود تمام نقص‌هایش در حالت بسیار بهتری از چیزی که ما ممکن است تصور کنیم، قرار دارد. این بدین معنی نیست که نگرانی‌های واقعی وجود ندارند، اما وقتی که همواره در مورد همه مسائل، به جای پذیرش یک جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت، صرفا نگران هستیم، توانایی‌مان را در تمرکز بر مسائل مهم‌تر و واقعی‌تر از دست می‌دهیم.

هانس رزلینگ (Hans Rosling) پزشک، پرفسور سلامت جهانی، مربی عمومی مشهور و مشاور سازمان سلامت جهانی و یونیسف بود. او در تاسیس پزشکان بدون مرز در سوئد و بنیاد گپ مایندر نیز همکاری داشت. سخنرانی‌هایش در کنفرانس جهانی تِد بالای 35 میلیون بار دیده و در مجله تایمز به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار جهان معرفی شد. اولا رزلینگ (Ola Rosling) و آنا رزلینگ رونلاند (Anna Rosling Ronnlund) نیز، پسر و عروس هانس هستند.

در بخشی از کتاب صوتی واقعیت می‌شنویم:

به جهان فکر کنید. جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، بلایای ناشی از دخالت انسانی، فساد. به نظر بد می‌رسد و حسی از بدتر شدن مسائل به انسان می‌دهد، درست است؟ ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و فقرا فقیرتر، و تعداد افراد فقیر در حال افزایش است؛ به زودی ما با اتمام منابع روبرو می‌شویم، مگر آن که برایش کاری جدی انجام دهیم. حداقل این تصویری است که اکثر غربی‌ها در رسانه‌هایشان می‌بینند و در ذهن‌شان جای دارد. من این را جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک می‌نامم. این جهان‌بینی استرس‌زا و مغلطه‌آمیز است.

در واقع، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان در جایی در میانه مقیاس درآمدی جهانی زندگی می‌کنند. شاید آن‌ها طبقه متوسطی نباشند که ما فکر می‌کنیم، اما در فقر شدید هم زندگی نمی‌کنند. دختران‌شان به مدرسه می‌روند، فرزندان‌شان واکسینه می‌شوند، در خانواده‌هایی با دو فرزند زندگی می‌کنند، و تمایل دارند برای تعطیلات که به خارج از کشور بروند، نه به عنوان پناهنده. به طور تدریجی نه در هر شاخص اندازه‌گیری و نه هر سال، اما به عنوان یک قاعده، جهان در حال بهتر شدن است. اگر چه جهان با چالش‌های زیادی مواجه است، اما پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. این جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت است.

این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک است که افراد را به سمت پاسخ‌های منفی و افراطی سوق می‌دهد. مردم همواره زمانی که فکر و گمان می‌کنند و از جهان یاد می‌گیرند، به جهان‌بینی خود مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر جهان‌بینی شما اشتباه است، مرتبا و به طور سیستماتیک، حدس‌های اشتباهی خواهید زد. اما این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک، به سادگی و تنها بر مبنای اطلاعات قدیمی ایجاد نمی‌شود. حتی افرادی با دسترسی به آخرین اطلاعات، تصور نادرستی از جهان داشتند. و من متقاعد شدم، تقصیر رسانه‌ها، تبلیغات، اخبار جعلی یا حقایق اشتباه نیست. دهه‌ها تجربه من در سخنرانی، آزمایش و مشاهده راه‌هایی که افراد، حقایق را حتی زمانی که در مقابل‌شان است، اشتباه تفسیر می‌کنند، در نهایت مرا به این نتیجه رساند که جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک به سختی تغییر می‌کند زیرا که به شیوه‌های کارکرد مختلف مغز ما، بستگی دارد...

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 17,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 540

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما