دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی


دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

عنوان کتاب: پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

نویسنده: استیون هاوکینگ

مترجم: جمیل آریایی

گوینده: آرمان سلطان زاده

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 19

حجم کل فایل ها: 190 مگابایت

مدت زمان پخش: 6 ساعت و 37 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

استیون هاوکینگ کیهان‌شناس و فیزیک‌دان مشهور در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، قرار است به بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین سوالات فلسفی و بنیادین بشریت پاسخ بدهد. این اثر موفق شد رتبه یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شود و سایت گاردین و فوربس آن را یکی از بهترین کتاب‌های سال 2018 انتخاب کردند.

بشر همیشه به دنبال پاسخ‌هایی برای پرسش‌های بنیادین و مهم خود بوده است؛ سوالاتی از قبیل: ما از کجا آمده‌ایم؟ جهان هستی چگونه آغاز شد؟ در پس این جهان چه نقشه و معنایی وجود دارد؟ خارج از این جهان موجود دیگری هم وجود دارد؟ آیا سفر در زمان امکان پذیر است؟ استیون هاوکینگ در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (Brief answers to the big questions) دیدگاه‌های علمی و شخصی خود را درباره بزرگ‌ترین چالش‌های فکری انسان‌ها بازگو می‌کند. اگر به فیزیک و فلسفه علاقه دارید و می‌خواهید به پرسش‌ها و دغدغه‌های فکری خود پیرامون جهان و انسان پاسخی بدهید، این کتاب برای شما مناسب است. استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند پس از دوران انیشتین بود که هم به دلیل کارهای پیشگامانه‌اش در فیزیک و کیهان شناسی و هم به خاطر شوخ طبعی خاص خودش شهرت داشت. او همواره معتقد بود که علم نقشی اساسی در رفع مشکلات کره زمین دارد و اکنون که بشریت با چالش‌های عظیمی همچون تغییر اقلیم، تهدید جنگ هسته‌ای و توسعه هوش مصنوعی روبه‌روست، باید پاسخی برای دغدغه‌های انسانی پیدا کرد؛ سوالاتی نظیر آیا بشریت زنده خواهد ماند؟ آیا باید فضا را استعمار کنیم؟ آیا خدا وجود دارد؟ و...

نویسنده کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، با استدلال و طرح نظریه‌های علمی، سعی دارد که پاسخی به این پرسش‌ها بدهد. این کتاب آخرین اثر استیون است که از آرشیو شخصی او برگرفته شده و پیش از مرگش، در حال تکمیل شدن بود. اکنون این کتاب با همکاری خانواده‌ی استیون و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است.

استیون هاوکینگ یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) نام دارد. او در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

او در شهر آکسفورد و در خانواده‌ای با پدر و مادر پزشک متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه کالج آکسفورد در اکتبر 1959 در سن 17 سالگی آغاز کرد و در آنجا موفق شد که موفقیت‌های فراوانی در رشته فیزیک به دست آورد. این دانشمند بزرگ تحصیلات تکمیلی خود را از سال 1962 در کالج ترینیتی هال شروع کرد و دکترایش را در رشته ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری با موضوع نسبیت عمومی و کیهان شناسی در سال 1966 به دست آورد.

استیون هاوکینگ در همان دوران متوجه شد که به بیماری ALS (از کارافتادگی سلول‌های عصبی حرکتی) دچار شده و پزشکان به او گفته بودند که چند ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. با این حال او سال‌ها توانست زندگی کند و به کارهای علمی خود ادامه دهد؛ هرچند که دائما روی ویلچر بود و هیچ یک از اندامش را نمی‌توانست تکان بدهد. استیون هاوکینگ در دنیای علم به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه گرانش کوانتمی مشهور است و در دهه 1970 با همکاری فیزیکدان برجسته، راجر پنروز، نشان داد که سیاه‌چاله‌ها واقعیتی در کیهان هستند که بر اساس نظریه گرانش اینشتین (نسبیت عام)، توجیه می‌شوند. نظریه جدید این فیزیک دان همچنین پیش‌بینی می‌کرد که سیاه‌چاله‌ها از خود تابش می‌کنند که این اتفاق هم اکنون به تابش هاوکینگ معروف است.

سرانجام او پس از آنکه حدود 50 سال با بیماری نورون حرکتی دست و پنجه نرم کرد، در سال 2018 در سن 76 سالگی درگذشت. برخی از آثار مهم و ترجمه شده این دانشمند عبارتند از: «تاریخچه زمان، جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)، طرح بزرگ و زندگی من.»

افتخارات استیون هاوکینگ:

- او به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان انتخاب شده است.
- کتاب طرح بزرگ در سال 2010 یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد.
- مدال آزادی ریاست جمهوری را به عنوان بالاترین نشان غیرنظامی در ایالات متحده دریافت کرد.
- کتاب تاریخچه زمانش حدود 237 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بریتانیا قرار گرفت.
- در سال 2002 براساس نظرسنجی عمومی بی بی سی، هاوکینگ از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان، رتبه 25 را دریافت کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی:

- آموزنده و جذاب و در مواقعی نیز طنز آمیز. (The Guardian)
- استیون هاوکینگ نمادی از قدرت رو به رشد و وسیع ذهن انسان است. (The Washington Post)
- این کتاب به طور شفاف و مشخص به آینده علم و بشریت می‌پردازد. (The Wall Street Journal)
- هاوکینگ هدیه‌ای بزرگ برای بشریت است و هر فرد متفکری که نگران آینده جهان و انسان‌هاست، باید این کتاب را بخواند. (NPR)

در بخشی از کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی می‌شنویم:

در داستان‌ها و فیلم‌های علمی و تخیلی، تونل‌های فضا و زمان متداول هستند. از این تونل‌ها در سفرهای سریع در کهکشان و سفر در زمان استفاده می‌شود. بیشتر مواقع علمی و تخیلی امروز، علم واقعی فرداست؛ حال احتمال سفرهای زمانی چقدر است؟ این ایده که فضا و زمان می‌توانند خم بردارند و پیچ بخورند، از ایده‌های نوین هستند.

بیش از دو هزار سال است که اصول موضوعه هندسه اقلیدسی بدیهی می‌نمایند. عده‌ای از شما که به ناچار در مدرسه هندسه آموخته‌اید، شاید به یاد داشته باشید که یکی از نتایج این اصول موضوعه این است که مجموع زوایای هر مثلث، 180 درجه است؛ با وجود این در قرن گذشته مردم پی بردند که اشکال دیگری از هندسه نیز وجود دارند که در آن‌ها لازم نیست که مجموع زوایای مثلث 180 درجه باشد.

برای مثال سطح زمین را در نظر بگیرید؛ نزدیک‌ترین چیز به خط راست روی زمین، دایره‌ی بزرگ نام دارد. این‌ها کوتاه‌ترین مسیرها در میان دو نقطه هستند؛ از این رو مسیرهایی هستند که خطوط هوایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اینک مثلثی را در سطح زمین در نظر بگیرید که از استوا، خط طول جغرافیای صفر درجه لندن و خط طول جغرافیایی سفر درجه از بنگلادش می‌گذرد. دو خط طول جغرافیایی، استوا را تحت زاویه قائم یا 90 درجه قطع می‌کنند. این دو خط طول جغرافیایی در قطب شمال با یکدیگر زاویه قائم یا 90 درجه می‌سازند. پس در اینجا مثلثی داریم که هر سه زاویه رئوس آن قائم هستند. مجموع زوایای این مثلث 270 درجه می‌شود که بدیهی است که از مجموع زوایای مثلث‌ها بر روی سطوح تخت یعنی 180 درجه بیشتر است.

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ واقعی 23,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 21,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 552

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما