کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می کند؟


کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می کند؟

عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟

نویسنده: نیکلاس کار

مترجم: محمود حبیبی

گوینده: سید میثاق ابطحی

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 18

حجم کل فایل ها: 329 مگابایت

مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

آیا استفاده از گوگل و شبکه‌های اجتماعی ما را احمق می‌کند؟ این پرسشی عمیق و کلیدی‌ست که نیکلاس کار در کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند (The Shallows) آن را مطرح کرده است. او با نگاهی تاریخی و فرهنگی به بررسی تاریخ رسانه و شکل‌گیری اینترنت به شکل امروزی پرداخته و تاثیرات شناختی آن را بر روی ذهن و رشته‌های عصبی مغز انسان بررسی کرده است. درواقع با شنیدن این کتاب این شک و تردید در وجودتان شکل می‌گیرد که آیا ارزش دارد باوجود استفاده از امکانات و سودمندی‌های اینترنت، توانایی خواندن و تفکر عمیق را از خودمان دریغ کنیم؟

نیکلاس کار یکی از اندیشمندان و نویسندگان دوران معاصر است که با نوشتن این کتاب و سایر آثارش نشان داده که تاحدودی به اینترنت و تکنولوژی بدبین است و نسبت به آینده انسان‌ها نگرانی‌هایی دارد. با این حال او تلاش کرده با نگاهی علمی و بی‌طرفانه، نشان دهد که چگونه اندیشه انسان در طول قرن‌ها از طریق ابزارهای ذهن شکل گرفته است. درواقع هر یک از اَشکال مختلف رسانه و تکنولوژی همچون نقشه‌ها، صنعت چاپ، ساعت، کامپیوتر و اینترنت توانسته‌اند بر شیوه ادراکات و تجربیات ما تاثیر شگرفی بگذارند و حتی مسیرهای عصبی در مغزمان را تغییر بدهند. نویسنده کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند، از گفته‌ها و یافته‌های اندیشمندان بزرگی همچون افلاطون، نیچه، فروید و مارشال مک لوهان کمک گرفته و حتی اشاراتی متعدد به مقالات عصب شناسان معروف می‌کند تا نشان دهد هر یک از ابزارهای فناورانه جدید پیش فرض‌های جدید درباره ماهیت دانش و هوش بشری دارند. او توضیح می‌دهد که چگونه کتاب چاپی باعث تقویت تفکر عمیق، افزایش توجه، تمرکز و خلاقیت می‌شود. برخلاف این رویه، اینترنت به خاطر سرعت پردازش بالا و حجم گسترده اطلاعات، می‌تواند حواس پرتی و کاهش تمرکز را برای ما به ارمغان بیاورد و باعث ضعیف‌تر شدن مغز انسان شود.

در انتها باید گفت که این کتاب تلاش کرده گزارشی از وضعیت روان و ذهن انسان مدرن امروزی ارائه دهد و برای همیشه طرز فکر ما نسبت به رسانه را دگرگون کند.

از متن کتاب: «آیا اینترنت ما را احمق می‌کند؟» پرسشی که نیکلاس کار مطرح کرد، تلنگری بود برای آغاز یکی از مهم‌ترین بحث‌های دوران ما: وقتی که داریم از مواهب اینترنت لذت می‌بریم، آیا در واقع داریم توانایی‌مان را برای خواندن و تفکر عمیق فدا می‌کنیم؟ نیکلاس کار، در این کتاب با تکیه بر دامنهٔ وسیعی از مطالعات تاریخی و علمی تلاش می‌کند تا تاثیرات شناختی اینترنت را بر ذهن انسان بکاود و پیامدهای فکری و فرهنگی آن را برایمان روشن‌تر کند. او توصیف می‌کند که چگونه تفکر انسان طی قرن‌ها از طریق «ابزارهای ذهن» شکل گرفته است: از الفبا گرفته تا نقشه‌ها، نشریات چاپی، ساعت و کامپیوتر و چطور هر کدام از اینها بر شیوهٔ ادارک ما از جهان تاثیر گذاشته‌اند. او سپس با شرحی جالب توجه از کشفیات جدید در علم عصب‌شناسی نشان می‌دهد که مغز ما در واکنش به تجربه‌هایمان تغییر می‌کند. یعنی فناوری‌هایی که ما برای یافتن، ذخیره و اشتراک اطلاعات استفاده می‌کنیم مسیرهای عصبی مغز ما را تغییر می‌دهند. نیکلاس کار به کمک بینش‌های متفکرانی از افلاطون گرفته تا مک لوهان، این اندیشه را مطرح می‌کند که هر نوع فناوری اطلاعات، اصول خاص خودش را دارد یعنی مجموعه ای از پیش فرض‌ها دربارهٔ ماهیت دانش و هوشمندی. او شرح می‌دهد که چطور کتاب‌های چاپی به تمرکز و توجه بیشتر ما کمک کردند و موجب رشد تفکر عمیق و خلاق شدند. اما اینترنت، برعکس، ما را عادت داده است که لقمه‌های کوچک اطلاعات را به‌سرعت و بدون تمرکز و توجه از منابع متعدد گردآوری کنیم. اصول اینترنت همان اصول صاحبان صنایع است: سرعت و کارایی، بهره وری در تولید و مصرف. ما روز به روز مهارتمان در نگاه اجمالی به مطالب و مرور سریع اطلاعات بیشتر می‌شود اما آنچه از دست می‌دهیم توانایی‌مان برای تمرکز، تفکر و تامل است. در جهان امروز که فناوری اطلاعات با سرعتی خیره کننده به پیش می‌تازد و در میانهٔ مسابقهٔ شتابان همگامی با فناوری‌های روز، این کتاب دعوتی است به توقفی کوتاه و تامل در مسیری که تا کنون طی کرده‌ایم و راهی که پیش رو داریم.

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید:

09332126947

nradownload@yahoo.com


مبلغ قابل پرداخت 29,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 168

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما